Vişneli Crumble

Bahçemdeki vişneler nihayet toplanacak kadar olgunlaştı! 🙂

Vişneli Taban Malzemesi:
900 gr. olgun vişne
100 gr. toz şeker
1 ç.k. tuz
2 y.k. mısır nişastası
1 limonun kabuğu (rendelenmiş)

Çıtır Tart Hamuru:
200 gr. soğuk tereyağı
150 gr. toz şeker
225 gr. yulaf ezmesi
225 gr. kıyılmış badem
1 adet yumurta

Dekor: Pudra şekeri

Hazırlanması:
Çekirdeklerini temizlediğim vişneleri fırında kullanacağım borcama aktardım. Küçük bir kap içerisine toz şeker, tuz, mısır nişastasını ekledim, üzerine limon kabuğunu rendeledim ve hepsini elimle karıştırdım. Bu karışımı vişnelerin üzerine boca edip, silikon bir spatula yardımıyla tüm malzemeyi harmanladım.

Soğuk tereyağını kesme şeker büyüklüğünde doğradım. Kuru malzemelerin tümünü büyükçe bir kapta karıştırıp üzerine tereyağını ekledim ve her iki elimle ovalayarak tereyağını kuru malzemelere geçirdim. Son olarak yumurtayı ilave edip, hamura biraz daha masaj yaptım. Tart hamurundan mandalina iriliğinde parçalar koparttım, ufalayarak vişneli karışımın üzerine yerleştirdim.

Vişneli Crumble’ı 190°C’de, fırının orta katında yaklaşık 50 dk. üzeri pembeleşinceye kadar pişirdim. Fırından çıkartıp ılınmaya başladığında üzerine pudra şekeri eledim ve ılık olarak, yanında vanilyalı dondurmayla servis ettim.

( Enfesti! Ev jurisinden tam not aldım:)

Yorum bırakın